Dzieci  dalej  w domach,koronawirus szaleje. Edukacja trwa nadal, bo rozwoju człowieka nic nie jest w stanie zatrzymać. Ale człowiek, aby się rozwijać, potrzebuje pozytywnych wzmocnień. Dlatego za dr A. Kloskowską (Głos Pedagogiczny) podejmijmy następujące kroki:

Często obserwujmy u naszych dzieci  spadek  formy , brak koncentracji i ogólne przemęczeni, ciągle o czymś zapominają i są niespokojne? W dużym stopniu jest to wynik nieprawidłowej diety. Dowiedz się, co wyeliminować, a czego nie powinno zabraknąć w diecie na koncentrację dla dziecka.

Gry i zabawy w terapii usprawniają funkcję percepcyjno - motoryczną dzieci dyslektycznych. Mają one ogromną wartość terapeutyczną. Składają się one z dwóch zasadniczych części: zestawu gier i zabaw integrująco - synchronizujących funkcje percepcyjno - motoryczne,zbioru zabaw i gier literowych opartych na bazie,których integracji percepcyjno - motorycznej funkcjonują czynności czytania i pisania.

Okres wiosenny to czas wzmożonych alergii, wiele dzieci cierpi na nie, ma to  ogromny wpływ na ich zachowanie. Choroby alergiczne, które zaliczamy do chorób przewlekłych   źle wpływają na proces edukacji. W różnych okresach chorobowych dziecko może mieć trudności z wypełnianiem obowiązków szkolnych. Stan zdrowia w okresie nasilania alergii utrudnia, a czasem wręcz uniemożliwia naukę w takim stopniu i zakresie, jak u zdrowych uczniów.

Kto z was nie zaznał tego stanu: drżenie rąk, rumieńce na twarzy, jąkanie się? Stres to nasz nieodłączny gość, niekoniecznie proszony, ale często obecny i kroczący z nami nawet wtedy, gdy go nie chcemy. To monumentalny przeciwnik, którego zmylenie i wyeliminowanie jest trudne, ale kilka sztuczek i można go okiełznać. Poniżej znajdziecie złote rady, jak pozbyć się stresu przed egzaminem.

„Ja tego nie potrafię”, „To jest dla mnie za trudne”, „Jestem do niczego”, „Nic mi nie wychodzi”, „Ona zrobiła to ładniej”, „Ciągle próbuję i ciągle się nie udaje”, „Nigdy się tego nie nauczę”… Znacie to, prawda? Wszyscy rodzice mierzą się z tymi zadaniem: jak pomóc dziecku radzić sobie z porażką.

Ostatnio dużo się zmienia. To co się dzieje i jak funkcjonuje nasza codzienność w związku z koronawirusem może u dzieci budzić lęk, złość czy zagubienie. Wszystkie te odczucia są jak najbardziej zrozumiałe, ale wymagają uważności i zaopiekowania przez nas dorosłych. Zadbajmy o to, aby “oderwać” dziecko od trudnych tematów, wykorzystując różnego rodzaju możliwości, dające upust dziecięcym emocjom. Proponujemy kilka propozycji, jak można to zrobić w trakcie izolacji społecznej, której wszyscy teraz doświadczamy.

Zaburzenie przetwarzania słuchu to upośledzienie zmysłu słuchu pomimo prawidłowej budowy i funkcjonowania uszu. Wynika z niewłaściwej współpracy narządów słuchu z mózgiem, który błędnie rozpoznaje i interpretuje dźwięki docierające do uszu. W efekcie, chociaż słuch człowieka jest prawidłowy, ma on problemy ze zrozumieniem tego, co słyszy.  Wynika ono z mikrouszkodzeń części mózgu odpowiedzialnych za interpretację bodźców akustycznych. Mikrouszkodzenia te mogą mieć różne źródła.