UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Informacja dotycząca cookies

Czym są ciasteczka (pliki cookies)?

Ciasteczko jest plikiem alfanumerycznym (tekstowym), który jest zapisywany na komputerze użytkownika podczas odwiedzin naszej witryny (lub aktualizowany - w przypadku odwiedzin ponownych/kolejnych).

W jaki sposób wykorzystujemy cookies w naszym serwisie?

Nie gromadzimy ani nie przetwarzamy żadnych informacji pozwalających na bezpośrednią identyfikację danych osobowych. Pliki cookies są wykorzystywane w naszym serwisie do celów statystycznych (dotyczących statystyk odwiedzin naszej witryny) oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i dostarczenia bardziej dopasowanych treści.

 
Czy mogę wyłączyć obsługę Cookies?

Tak, możesz to zrobić w każdej chwili poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki w zakresie obsługi Cookies.

 
Jak wyłaczyć obsługę ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach:

Google Chrome

Trzeba kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików cookie:

    - Usuwanie plików cookie
    - Domyślne blokowanie plików cookie
    - Domyślne zezwalanie na pliki cookie
    - Domyślne zachowywanie plików cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki
    - Określanie wyjątków dla plików cookie z konkretnych witryn lub domen

 
Internet Explorer

Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.

 
Mozilla Firefox

Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”.
O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.

 
Opera

Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane.
O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.

 
Safari

W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze "Akceptuj pliki cookie”.


Wyłączenie lub blokada obsługi cookies może spowodować nieprawidłowe działanie naszej witryny. Jeśli Twoja przeglądarka akceptuje obsługę Cookies, oznacza to wyrażenie zgody na stosowanie cookies przez naszą witrynę.

PPP

Mamo,tato...pobawmy się razem.

Monika Dawidowska-Lupa

Proponujemy proste gry i zabawy,które wspomagają rozwój społeczny, emocjonalny i ruchowy Waszych dzieci.Wam pomogą powrócić na chwilę do beztroskich chwil z dzieciństwa.

Zabawy i gry dla młodszych dzieci:
 
1.Zgaduj zgadula, w której ręce kula?
Przebieg: Uczestnicy siedzą w kole, ręce trzymają za sobą i podają sobie małą piłkę. Stojąca w środku osoba próbuje odgadnąć, kto ma w danej chwili piłeczkę. Następnie następuje zamiana ról.
 
2.Jestem rzeźbiarzem:
Przebieg: Jedno dziecko lub osoba dorosła jest rzeźbiarzem, a druga osoba – materiałem, z którego on rzeźbi. Materiał wykonuje polecenia rzeźbiarza. Następnie następuje zamiana ról.
 
3.Raz, dwa, trzy... Baba – Jaga patrzy:
Przebieg: Znajdźmy trochę miejsca np. w przedpokoju, w ogródku lub na dworze itp. Biegamy sobie w przy dźwiękach dowolnej muzyki/ możemy klaskać, skandować/. Prowadzący woła hasło: Raz, dwa, trzy Baba-Jaga patrzy! Wszyscy uczestnicy zabawy zatrzymują się w bezruchu tak, by Baba-Jaga (czyli prowadzący) ich nie zauważyła.
 
4.Druga ręka:
Przebieg: Każdy uczestnik dostaje szyfonową chustkę, apaszkę itp. i siada na podłodze, trzymając ją luźno w jednej ręce. Następnie uczestnicy rzucają chustki wysoko chwytając drugą ręką. Prowadzący podpowiada, żeby wyobrazili sobie przy tym, że chustka jest małym kotkiem, który przeskakuje z dłoni na dłoń. Następnie prowadzący włącza dowolną muzykę (łagodną), a pozostali starają się przerzucać chusty w rytm muzyki. Prowadzący. mówi, że chustka jest coraz bardziej zmęczona, aby przerzucały ją wolniej, a potem pozwoliły zasnąć w jednej dłoni.
 
5.Obejmowanie się i toczenie:
Przebieg: Prowadzący zabawę włącza rytmiczną muzykę a pozostali uczestnicy tańczą po całym pokoju. Gdy prowadzący zawoła: "teraz obejmujcie się i toczcie!", wtedy dzieci bądź uczestnicy szybko podbiegają do drugiej osoby, obejmują się, kładą na dywanie i toczą po nim... jak walce.
 
6.Kto szybciej?
Przebieg: Uczestnicy zabawy siadają w kręgu, a jedno w środku. Osoba w środku podrzuca małą piłeczkę i jednocześnie wymienia jedną bądź dwie osoby z kręgu, opisując ich wygląd. Osoby opisane wstają udając się do środka koła i starają się złapać piłeczkę. Ten uczestnik, który złapie piłkę pozostaje w środku i zabawa rozpoczyna się od nowa.
 
7.Miejsce po mojej prawej stronie jest wolne:
Przebieg: Prowadzący proponuje uczestnikom zabawę, podczas której ćwiczą, jak należy przysłuchiwać się sobie i zrobić szybko to, czego druga osoba od nich oczekuje. Uczestnicy siadają na krzesłach w kręgu. Prawe krzesło obok prowadzącego jest wolne. Zabawę rozpoczyna osoba prowadząca, mówiąc: "Miejsce po mojej prawej stronie jest wolne, chciałabym/ bym... Anię do mnie." Gdy wypowie to zdanie, wówczas Ania wstaje ze swojego krzesła i podbiega do wolnego obok krzesła obok prowadzącego i siada na nim. Ania zostawiła teraz wolne krzesło. Uczestnik, który siedzi obok tego wolnego miejsca mówi teraz zdanie... wywołując inną osobę, by usiadła po jego lewej lub prawej stronie. I tak zabawa się toczy, a uczestnicy zmieniają miejsca. Uwaga: można zabawę przeprowadzić bez krzeseł, siedząc na dywanie lub podłodze.
 
8.Pióra na wietrze – wyciszmy się:
Przebieg: Uczestnicy zabawy siadają w kole wokół rozłożonego prześcieradła, dużej chusty itp., i chwytają je mocno obiema rękami. Prowadzący mówi: "Wyobraźcie sobie, że prześcieradło jest wiatrem. Gdy wszyscy będziemy jednocześnie opuszczać i podnosić prześcieradło, poczujecie ten wiatr. Dobrze byłoby, gdybyśmy wszyscy policzyli do trzech i razem podnieśli prześcieradło i je opuścili". Prowadzący mówi: "Przyniosłam/ łem wam małe piórko, którym wiatr może się bawić. Położę je po środku prześcieradła. Spróbujcie bardzo delikatnie podrzucić piórko prześcieradłem i złapać je gdy będzie opadać.". Uwaga: można także podrzucać balon.
 
9.Co to jest?
Przebieg: Uczestnicy siadają w kole na podłodze. Podczas, gdy inni zamykają oczy, jeden uczestnik odchodzi z koła i uderza trzy razy palcami w wybrany przedmiot w pokoju. Po jego powrocie do koła, pozostali otwierają oczy. Próbują odgadnąć, w jaki przedmiot uderzał wybrany uczestnik – dziecko. Osoba, która odgadła będzie teraz zadawała zagadkę pozostałym.
 
10.Do lewego lub prawego ucha:
Przebieg: Jedna osoba zakrywa sobie oczy opaską lub apaszką, a druga podchodzi i uruchamia przedmiot, który wydaje jakiś odgłos, dźwięk. Uczestnik z zawiązanymi oczami mówi, z której strony słyszy dźwięk.
 
Opracowano w oparciu o literaturę ,,A czy wy tak potraficie?", ,,Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli"
pedagog,psycholog szkolny