Na kolejnych zajęciach z innowacji pedagogicznej „Frazeologizmy polszczyzny” uczniowie skupiali się na poznawaniu związków frazeologicznych związanych z opisem przeżyć i zachowaniem człowieka. Zaangażowani byli w różnorodne aktywności, które pozwoliły im na zrozumienie i utrwalenie tych wyrażeń. W czasie lekcji mieli okazję zabawić się w kalambury rysunkowe, co okazało się świetnym narzędziem do utrwalenia nowo poznanych związków frazeologicznych.

Każdy wybrał sobie poznany wcześniej frazeologizm i musiał przedstawić go za pomocą rysunków, co nie tylko rozwijało kreatywność, ale także ułatwiał zapamiętywanie. Następnie uczniowie zostali podzieleni na grupy i otrzymali tekst, w którym były wymieszane frazeologizmy. Ich zadaniem było odnalezienie jak największej liczby prawidłowych związków oraz przekształcenie zdań, aby zawierały te właśnie wyrażenia. Ta część zajęć wymagała od uczniów zrozumienia sensu frazeologizmów i umiejętności zastosowania ich w konkretnym tekście.

Dorota Pawłowska