- Szczegóły
- Joanna Kocima
W piątek, 14 listopada, klasa IV A wraz z klasą IV B wybrały się na wycieczkę do zabytkowej kopalni „Ignacy” w Rybniku. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od interaktywnych zajęć w sali SOWA. Uczniowie mogli tam samodzielnie wykonywać różnorodne doświadczenia, obserwować zjawiska fizyczne oraz rozwiązywać zagadki naukowe. Po przerwie na posiłek, pełni energii, wyruszyliśmy na wieżę widokową. Prowadziły na nią zielone, kręte schody, których liczba wydawała się nie mieć końca...
Na szczycie wieży — będącej dawniej wieżą wodociągową — czekała na nas piękna panorama Rybnika. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie interaktywnych przestrzeni, znajdujących się w industrialnych wnętrzach kopalni. Uczniowie ponownie mieli okazję korzystać z nowoczesnych, edukacyjnych stanowisk, które pozwalały lepiej zrozumieć działanie różnych zjawisk i urządzeń. Na zakończenie obejrzeliśmy pokaz zabytkowej maszyny parowej, uruchamianej specjalnie tylko w piątki i weekendy. To widowiskowe wydarzenie wzbudziło duże zainteresowanie uczniów i było świetnym zwieńczeniem całej wycieczki ![]()
- Szczegóły
- Joanna Kocima
Uczniowie klasy 4a udowodnili, że tej jesieni mogą podbić świat ;)...a przynajmniej jesienne konkursy, zdobywając wysokie miejsca i wyróżnienia w szkolnych konkursach na ozdobną dynię, dyniowe babeczki oraz w konkursie religijnym na wykonanie różańca. Ogromne gratulacje dla Mai, Oli, Nadii Sz., Nikoli, Fabiana i Szymka S. za ich pomysłowość i trud włożony w wykonanie prac. Dodatkowo nasza Ola zdobyła wyróżnienie w miejskim konkursie "Snuj nitką Ariadny", do którego przystąpiło aż 65 uczestników, a ogłoszenie zwycięzców odbyło się w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Łaziskach Górnych. Dzięki Waszej kreatywności jesień wcale nie jest deszczowa i szara- jest kolorowa, słodka i pełna twórczego zamieszania
- Szczegóły
- Joanna Kocima
Dziś DYNIA była bohaterką dnia w klasie 4a :) Uczniowie celebrowali ten dzień ubierając się na pomarańczowo, przynosząc ozdobioną według własnego pomysłu dynię lub dyniowe babeczki i oczywiście zajadając się dyniowymi smakołykami w czasie kiermaszu.
- Szczegóły
- Joanna Kocima
Uczniowie 4a poszli ostatnio na lekcję przyrody w terenie połączoną z wizytą na placu zabaw. Uczniowie mogli zaobserwować, jakie zmiany w przyrodzie zachodzą jesienią, dowiedziały się, czym jest chlorofil. Poznały również kilka nazw elementów przyrodniczych w języku angielskim. To było zdecydowanie udane wyjście :)
- Szczegóły
- Joanna Kocima
Na ostatnich lekcjach wychowawczych rozmawialiśmy o przyjaźni, relacjach i o tym, jak dobrze znamy siebie nawzajem. Zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy "Łamacz lodów", która polegała na losowaniu kartoników z pytaniami i odpowiadaniu na nie przed klasą. Dzięki temu mogliśmy się lepiej poznać i dowiedzieć czegoś nowego o sobie.
Następnie pracowaliśmy w małych, dwu- lub trzyosobowych grupach. Każdy zespół odpowiadał na zestaw pytań dotyczących zainteresowań, opinii i codziennych zachowań. Na koniec porównywaliśmy swoje odpowiedzi, aby sprawdzić, jak bardzo się różnimy, a w czym jesteśmy podobni.
Zajęcia pokazały nam, że nawet jeśli różnimy się poglądami czy upodobaniami, to wciąż potrafimy się dobrze rozumieć i wspierać – a właśnie na tym polega prawdziwa przyjaźń![]()
- Szczegóły
- Joanna Kocima
Wyrażanie i opisywanie emocji nie zawsze należy do łatwych zadań. Podczas lekcji wychowawczej w klasie 4a, uczniowie wzięli udział w grze polegającej na przekazywaniu emocji za pomocą obrazków. Zadaniem uczestników było przedstawić w formie ilustracji, jak czuliby się w określonych sytuacjach. Pomysły okazały się niezwykle kreatywne i pełne wyobraźni. Przykładem może być sytuacja, w której ktoś nieznajomy uśmiecha się do nas na ulicy – jedna z grup zaproponowała pokazanie obrazka z żarówką, interpretując to jako symbol uśmiechu, który „rozświetla nasz dzień”. Brawa dla uczniów za pomysłowość i zaangażowanie! ![]()
- Szczegóły
- Joanna Kocima
Oto nasze zdjęcia klasowe- to oficjalne i to pomysłowe ;)
- Szczegóły
- Joanna Kocima
Na lekcji wychowawczej w klasie 4a, w ramach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej, rozmawialiśmy o tym, jak doceniać samych siebie oraz czy pozytywne cechy, które w sobie dostrzegamy, widzą również nasi rówieśnicy. Uczniowie mieli za zadanie napisać na jednej stronie kartki swoje talenty i mocne strony, a na odwrocie – to samo mieli o nich napisać koledzy i koleżanki z ławki. Na zakończenie sprawdziliśmy, czy wskazane cechy się pokrywają i czy inni postrzegają nas podobnie, jak my sami siebie.
Okazało się, że wcale nie tak łatwo jest wskazywać swoje zalety, a przecież tak ważne jest docenianie samych siebie.
Celem zajęć było uświadomienie uczniom, jak ważna jest umiejętność kształtowania pozytywnych relacji i doceniania własnej wartości w budowaniu dobrej atmosfery w klasie.

