1. Innowacja zaproponowana przez p. Katarzynę Kuźnik dotyczy zajęć z logopedii pt. “Logopedia w ruchu”. Jest prowadzona w klasach młodszych. Głównym celem programu innowacji jest usprawnienie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z usprawnianiem dużej motoryki dzieci.
Na zajęciach logopedycznych łączy się elementy ruchu i zabawy z wykorzystaniem następujących metod ruchu oraz koncepcji: Logorytmika, Pedagogika zabawy (KLANZA), Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Techniki C. Orffa i R. Labana, Praca miofunkcjonalną, Koncepcja taśm anatomicznych.
Cele szczegółowe programu kształtują się następująco:
- Reedukacja/nauka oddychania torem nosowym,
- Wywołanie i utrwalenie prawidłowej pozycji spoczynkowej języka,
- Reedukacja/nauka prawidłowego sposobu połykania,
- Poprawa napięcia mięśniowego w ciele – budowanie stabilizacji centralnej,
- Rozwijanie percepcji słuchowej w tym słuchu fonemowego
2. Dorota Pawłowska prowadzi zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej dotyczące poprawności posługiwania się językiem ojczystym. Cel zajęć to poszerzenie znajomości związków frazeologicznych i przysłów polskich, wzbogacanie słownika czynnego i biernego uczniów klas V.
3. Kontynuacja innowacji z poprzedniego roku, dotyczącej oceniania kształtującego, będzie prowadzona przez Panią Żanetę Chibowską w klasie III b. Do tej klasy dołączyły również II a i II b.
4. Pani Dominika Żogała jest autorką innowacji plastycznej pt. „ Kreatywne prace plastyczne” realizowanej na zajęciach rewalidacji, 1 raz w miesiącu.
5. Innowacja "Worek możliwości" to działania podejmowanę przez katechetkę Elżbietę Gorczaty. Zajęciami objęci są uczniowie klas trzecich a ich celem są:
- poznanie historii biblijnych i życia świętych
- współne spedzanie czasu rodzica z dzieckiem
- wspólna modlitwa w rodzinie
6. Innowacja pedagogiczna Gra w historię autorstwa mgr Iwony Brzyszczan-Prochownik i mgr Ewy Kiecki. Innowacja ma umożliwić uczniom poszerzenie wiedzy historycznej, utrwalenie dat, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, szacunku do dziedzictwa historycznego i kulturowego. Innowacja będzie polegać na wykonaniu gry planszowej dotyczącej wiedzy z historii i historii sztuki i techniki.
7. Trening czyni mistrza - pani Magdaleny Sputowskiej. Innowacja będzie realizowana w II półroczu. Adresatami innowacji są uczniowie kl. 7b, 1 raz w tygodniu na kółku. Celem zajęć jest rozwijanie zdolności matematycznych uczniów oraz wykorzystanie technologii informacyjnej do nauki matematyki. Ponadto celem jest doskonalenie umiejętności matematycznego i logicznego myślenia, usystematyzowanie poznanego materiału, wdrażanie do prawidłowej organizacji pracy i gospodarowania czasem. Uczestnictwo w zajęciach pozwoli na lepsze przygotowanie do egzaminu ósmoklasistów, a także udziału w konkursach matematycznych.
8. Innowacja pedagogiczna "Tabliczka mnożenia - królową liczenia", której celem jest nauka tabliczki mnożenia i dzielenia poprzez stosowanie na lekcjach gier karcianych i planszowych - pani Iwony Płochy. Innowacja będzie realizowana w II półroczu z możliwością kontynuacji w następnym roku szkolnym. Adresatami innowacji są uczniowie kl. 2a i prowadzona będzie na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej . Celem innowacji opiera się na twórczych i aktywizujących działaniach, mających na celu rozwijanie umiejętności matematycznych, wdrażanie do logicznego myślenia dzieci oraz podniesienia jakości pracy szkoły poprzez wprowadzenie nowych form pracy z uczniem.
Szkoła przystąpiła również do kilku programów i projektów min.:
- Międzynarodowego projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa "Czytam z klasą lekturki spod chmurki"
- programu "Ratownicy czytelnictwa"
- programu antynikotynowej edukacji zdrowotnej "Bieg po zdrowie"
- ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Z ekologia na Ty"
- projektw edukacyjnych realizowanych w ramach Uniwersytetu Dzieci w Klasie
- kampanii 19 dni przeciw przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży
- międzynarodowego projektu edukacyjnego wspierającego rozwój kreatywności "Kreatywne prace plastyczne IV edycja"
- Labolatoria Przyszłości- to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Założeniem programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
- Programu edukacyjnego "Trzymaj Formę" o zbilansowanym odżywianiu i aktywnosci fizycznej
- Unijnego projektu "Owoce w szkole", który polega na dostarczaniu owoców i warzyw oraz mleka i jego przetworów do szkół by trwale zmienic nawyki żywieniowe najmłodszych