1. Innowacja zaproponowana przez p. Katarzynę Kuźnik dotyczy zajęć z logopedii pt. “Logopedia w ruchu”. Jest prowadzona w klasach młodszych. Głównym celem programu innowacji jest usprawnienie pracy narządów artykulacyjnych w połączeniu z usprawnianiem dużej motoryki dzieci.

Na zajęciach logopedycznych łączy się elementy ruchu i zabawy z wykorzystaniem następujących metod ruchu oraz koncepcji: Logorytmika, Pedagogika zabawy (KLANZA), Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Techniki C. Orffa i R. Labana, Praca miofunkcjonalną, Koncepcja taśm anatomicznych.

Cele szczegółowe programu kształtują się następująco:

  • Reedukacja/nauka oddychania torem nosowym,
  • Wywołanie i utrwalenie prawidłowej pozycji spoczynkowej języka,
  • Reedukacja/nauka prawidłowego sposobu połykania,
  • Poprawa napięcia mięśniowego w ciele – budowanie stabilizacji centralnej,
  • Rozwijanie percepcji słuchowej w tym słuchu fonemowego

2. Dorota Pawłowska prowadzi zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej dotyczące poprawności posługiwania się językiem ojczystym. Cel zajęć to poszerzenie znajomości związków frazeologicznych i przysłów polskich, wzbogacanie słownika czynnego i biernego uczniów klas V.

3. Kontynuacja innowacji z poprzedniego roku, dotyczącej oceniania kształtującego, będzie prowadzona przez Panią Żanetę Chibowską w klasie III b. Do tej klasy dołączyły również II a i II b.

4. Pani Dominika Żogała jest autorką innowacji plastycznej pt. „ Kreatywne prace plastyczne” realizowanej na zajęciach rewalidacji, 1 raz w miesiącu.

5. Innowacja "Worek możliwości" to działania podejmowanę przez katechetkę Elżbietę Gorczaty. Zajęciami objęci są uczniowie klas trzecich a ich celem są:

  • poznanie historii biblijnych i życia świętych
  • współne spedzanie czasu rodzica z dzieckiem
  • wspólna modlitwa w rodzinie

6. Innowacja pedagogiczna Gra w historię autorstwa mgr Iwony Brzyszczan-Prochownik i mgr Ewy Kiecki. Innowacja ma umożliwić uczniom poszerzenie wiedzy historycznej, utrwalenie dat, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, szacunku do dziedzictwa historycznego i kulturowego. Innowacja będzie polegać na wykonaniu gry planszowej dotyczącej wiedzy z historii i historii sztuki i techniki.

 

7. Trening czyni mistrza - pani Magdaleny Sputowskiej. Innowacja będzie realizowana w II półroczu. Adresatami innowacji są uczniowie kl. 7b, 1 raz w tygodniu na kółku. Celem zajęć jest rozwijanie zdolności matematycznych uczniów oraz wykorzystanie technologii informacyjnej do nauki matematyki. Ponadto celem jest doskonalenie umiejętności matematycznego i logicznego myślenia, usystematyzowanie poznanego materiału, wdrażanie do prawidłowej organizacji pracy i gospodarowania czasem. Uczestnictwo w zajęciach pozwoli na lepsze przygotowanie do egzaminu ósmoklasistów, a także udziału w konkursach matematycznych.

 

8. Innowacja pedagogiczna  "Tabliczka mnożenia - królową liczenia", której celem jest nauka tabliczki mnożenia i dzielenia poprzez stosowanie na lekcjach gier karcianych i planszowych - pani Iwony Płochy. Innowacja będzie realizowana w II półroczu z możliwością kontynuacji w następnym roku szkolnym. Adresatami innowacji są uczniowie kl. 2a i prowadzona będzie na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej . Celem  innowacji opiera się na twórczych i aktywizujących działaniach, mających na celu rozwijanie umiejętności matematycznych, wdrażanie do logicznego myślenia dzieci oraz podniesienia jakości pracy szkoły poprzez wprowadzenie nowych form pracy z uczniem.

 

Szkoła przystąpiła również do kilku programów i projektów min.:

  • Międzynarodowego projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa "Czytam z klasą lekturki spod chmurki"
  • programu "Ratownicy czytelnictwa"
  • programu antynikotynowej edukacji zdrowotnej "Bieg po zdrowie"
  • ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Z ekologia na Ty"
  • projektw edukacyjnych realizowanych w ramach Uniwersytetu Dzieci w Klasie
  • kampanii 19 dni przeciw przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży
  • międzynarodowego projektu edukacyjnego wspierającego rozwój kreatywności "Kreatywne prace plastyczne IV edycja"
  • Labolatoria Przyszłości- to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Założeniem programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
  • Programu edukacyjnego "Trzymaj Formę" o zbilansowanym odżywianiu i aktywnosci fizycznej
  • Unijnego projektu "Owoce w szkole", który polega na dostarczaniu owoców i warzyw oraz mleka i jego przetworów do szkół by trwale zmienic nawyki żywieniowe najmłodszych